Helpdesk

Wij beschikken over een helpdesk om alle vragen van jouw patiënten die over de griep- en pneumokokkenvaccinatie gaan te beantwoorden. Je kunt je telefooncentrale doorschakelen naar onze helpdesk via een snel keuzetoets. Zo komen alle vragen uit bij onze helpdesk en niet bij de assistentes.

Op de brieven die wij aan patiënten versturen staat ook het nummer van onze helpdesk een aantal keren duidelijk benoemd. Bellen mensen toch met de praktijk dan wordt dit ondervangen door de snel keuze die de huisarts heeft ingesteld.

Onze helpdesk is geopend tijdens werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Buiten kantoortijden kunnen patiënten een boodschap achterlaten. Wij zullen hen dan terugbellen. De helpdesk vanaf is vanaf half september, dus ruim voordat de griepvaccinaties worden gegeven, operationeel voor vragen van de patiënten.

Onze helpdesk kan ongeveer 95% van alle telefoontjes zelfstandig afhandelen. De medewerkers van de helpdesk beschikken over een uitgebreid draaiboek en protocollen waarin de antwoorden op de vragen die patiënten hebben, beschreven staan.

Er is altijd een huisarts beschikbaar die het aanspreekpunt is voor de medewerkers van de helpdesk.

De telefoontjes die de helpdesk niet kan afhandelen, overleggen wij met jou via het huisartsenportaal. Je moet hierbij denken aan patiënten die geen uitnodiging hebben ontvangen maar die wel denken recht te hebben op een vaccinatie, of patiënten die aan huis gevaccineerd willen worden. Soms kunnen wij een telefoontje niet afhandelen omdat er bijvoorbeeld overlegd moet worden met de huisarts of de specialist. Denk bijvoorbeeld aan patiënten die chemotherapie hebben en niet duidelijk is of zij op dat moment wel gevaccineerd mogen worden. Wij verwijzen hen dan naar de specialist waar deze patiënt onder behandeling is.

Voordelen telefonische helpdesk

  • Verlichten van de werkdruk voor de assistentes
  • 95% minder telefoontjes over de griepvaccinatiecampagne