Hoe zit het met de vergoeding die ik als huisarts ontvang?

Ondanks dat na het versturen van het patiëntenbestand de griepvaccinatiecampagne volledig door ons wordt overgenomen, behoud je als huisarts nog steeds een deel van de vergoeding die je per vaccinatie ontvangt van de SNPG. Deze vergoeding ligt afhankelijk van het serviceniveau dat wij leveren tussen de 20 en de 30%.

Is maatwerk ook mogelijk, stel ik wil andere afspraken maken met Premium Vaccination?

Ja wij leveren ook maatwerk. Wil je bijvoorbeeld alles aan Premium Vaccination uitbesteden, maar je eigen medewerkers inzetten. Of je een eigen locatie gebruiken, dan behoort dit tot de mogelijkheden. Hierover kunnen wij dan samen nadere afspraken maken.

Als ik gebruik maak van de service van Premium Vaccination, moet ik dan de brief aanleveren die aan mijn patiënten wordt gestuurd?

Nee, je hoeft geen brief aan te leveren. Premium Vaccination maakt gebruik van een gestandaardiseerde brief die gebaseerd is op de voorbeeldbrief van de NHG. Je kunt de brief wel personaliseren door het logo van je praktijk aan te leveren aan ons of aan DMDR als je het adressenbestand aanlevert. Het logo dien je dan wel aan te leveren een leesbaar formaat bijvoorbeeld jpg.

Moet ik een vaccinatieschema aanleveren aan DMDR?

Nee, je hoeft geen vaccinatieschema aan te leveren. Premium Vaccination bepaalt op welke data, tijd en locatie je patiënten worden gevaccineerd. Dit kan eventueel in overleg met jou en afhankelijk van de levering van de griepvaccinaties aan de praktijk door de SNPG

Wanneer worden mijn patiënten gevaccineerd?

Je patiënten worden gevaccineerd in de periode van 1 oktober tot en met 1 december, de periode waarin de vaccinaties normaliter gegeven worden.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn patiënten gevaccineerd worden?

Premium Vaccination bepaald wanneer je patiënten gevaccineerd zullen worden omdat zij de vaccinatiecampagne per regio zal uitvoeren. Overigens kunnen wij hierover wel in overleg treden en hangt dit ook af van de levering van de vaccinaties door SNPG aan jouw praktijk.

Aan wie worden de griep- en pneumokokkenvaccinaties geleverd?

De vaccinaties geleverd worden door SNPG aan jouw praktijk. Vlak voor de vaccinatie dag(en) worden deze door onze koerier bij de praktijk opgehaald. Vooralsnog kan SNPG geen vaccinaties direct aan Premium Vaccination leveren. Dit hangt ook samen met de regels van de inspectie.

Hoe krijgen mijn patiënten een afspraak?

Op de brief die uw patiënt van ons ontvangt, staan de datum en tijd waarop de patiënt gevaccineerd zal worden. Komt deze datum en/of tijd niet uit, dan kan de patiënt via ons portaal of telefonisch zijn of haar afspraak heel makkelijk wijzigen naar een gewenst tijdstip.

Kan mijn patiënt op een andere locatie gevaccineerd worden mocht deze niet kunnen komen op het moment dat je voor mijn praktijk vaccineert?

Dit behoort tot de mogelijkheden mits we natuurlijk voor meerdere praktijken in de regio vaccineren. Lukt het voor de patiënt niet, dan kan deze via het patiënten portaal op een andere locatie een afspraak maken. Op de andere locaties zijn vaccinaties aanwezig van de praktijken in de omgeving aangezien vaccinaties niet tussen huisartsen uitgewisseld mogen worden. Ook niet bij een gelijk batchnummer.

Hoe kan mijn patiënt de afspraak wijzigen?

De patiënt kan via ons afsprakenportaal of telefonisch via onze helpdesk de afspraak makkelijk wijzigen naar een gewenst moment.

Op welke dagen en tijden kunnen mijn patiënten terecht voor hun vaccinatie?

Omdat wij voor meerdere huisartsen binnen een gebied vaccineren, kunnen wij op meerdere dagen vaccineren en ruimere openingstijden hanteren. Ook vaccineren wij soms op de zaterdagen. Of de patiënt op zaterdag voor de vaccinatie terecht kan hangt af van de data dat wij voor jouw praktijk vaccineren.

Op welke locatie worden mijn patiënten gevaccineerd?

Uw patiënten worden gevaccineerd op een locatie in de buurt van jouw praktijk.

Vaccineert Premium Vaccination ook patiënten aan huis.

Dat behoort zeker tot de mogelijkheden.

Als mijn patiënten vragen hebben over de vaccinatie, hoe weten zij dan dat zij met de helpdesk kunnen bellen?

In de brief die de patiënt ontvangt staat het nummer van onze helpdesk en wanneer zij de helpdesk kunnen bellen. Tevens kun je via de telefooncentrale van de praktijk met behulp van een snelkeuzetoets alle telefoontjes die over de griep- of pneumokokkenvaccinatie gaan naar onze helpdesk doorzetten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat vragen over de griepvaccinatie niet meer bij mijn assistentes terechtkomen?

U kunt uw telefooncentrale via een snelkeuzetoets doorschakelen naar onze helpdesk.

Hoe is Premium Vaccination voor de huisarts bereikbaar?

Premium Vaccination is voor jou als huisarts bereikbaar via e-mail op info@premiumvaccintion.nl of telefonisch via onze helpdesk op nummer: 085 4012993

Hoe weet ik uiteindelijk wie van mijn patiënten gevaccineerd zijn?

Zodra wij alle patiënten gevaccineerd hebben zal Premium Vaccination jou een bestand sturen waarin staat welke patiënten gevaccineerd zijn. Dit bestand zal via een veilige e-mailverbinding (Zivver of Zorgmail) verzonden worden. Afhankelijk van het systeem waarmee je werkt kan dit bestand dan in je systeem verwerkt worden.

Waarom verwacht Premium Vaccination een hogere opkomst als zij de griepcampagne gaan uitvoeren?

Wij verwachten om verschillende redenen een hogere opkomst. In de eerste plaats omdat wij ruimere openingstijden hanteren en ook in de avond en op zaterdag geopend zijn.

In de tweede plaats omdat patiënten hun afspraak kunnen aanpassen naar een ander gewenst moment als zij niet beschikbaar zijn op het tijdstip dat op hun brief vermeld staat.

Hoe gaan jullie om met de vaccinaties tijdens vervoer en hoe slaan jullie de vaccinaties op?

Wij hanteren hierbij de voorschriften van de SNPG om de koude keten te waarborgen. We beschikken op de locaties over speciale medicatie-koelkasten die een registratie bijhouden. Ook tijdens het vervoer van de vaccinaties van de praktijk naar de locatie zorgen wij hiervoor.

Hoe weet ik dat de gegevens van mijn patiënten op een veilige manier verwerkt worden door Premium Vaccination

Het verwerkingsproces van gevoelige gegevens worden end-to-end versleuteld. Premium Vaccination sluit met alle aangesloten partijen een verwerkersovereenkomst. Heeft u specifieke vragen die betrekking hebben tot het veilig verwerken van gegevens door Premium Vaccination, kunt u te allen tijde contact opnemen met onze helpdesk via e-mail op info@premiumvaccintion.nl of telefonisch via onze helpdesk op nummer: 085 4012993

Hoe krijg ik als huisarts de vergoeding voor de griepvaccinatiecampagne?

De betaling van de gegeven griep- en pneumokokkenvaccinaties zal door SNPG worden verwerkt zoals gebruikelijk. Premium Vaccination stuurt een factuur voor het afgesproken percentage per vaccinatie.

Wie betaald de uitnodigingsbrief die door DMDR verzorgd wordt?

Je betaalt de kosten voor de mailing direct aan DMDR. Hiervoor ontvang je achteraf een factuur.

Staat je vraag er niet tussen?

Stel ‘m dan nu meteen via 085-4012993